Vanliga frågor & svar
Säkerhet är ett omfattande område och du har kanske frågor om vad som är rätt just för dig eller ditt företag. Självklart besvarar vi dem allihop per telefon, i ett möte eller via mail. Men här nedan hittar du kanske svaret på några av frågorna.
1. Ladda ner applikationen ConnectAlarm via google play eller Appstore
2. Skriv in serveradress, denna skall du få i samband med installation av ert larm
3. Tryck på plustecknet nere i höger hörn för att lägga till en användare
4. Skriv in Panelnamnet, detta skall du fått i samband med installationen av ert larm
5. Skriv in Panel-ID, detta skall du fått i samband med installationen av ert larm
6. Koden är den samma som den kod ni använder för att larma på och av ert larm via manöverpanelen
7. Kvarstår frågor kontakta Sydsecs kundtjänst på 040-611 33 11 välj svarsalternativ 2, eller mejla kundtjanst@sydsec.se
1. Kontrollera att ni använder den senaste applikationen (Connectalarm)
2. Kontrollera att uppgifterna så som panel-ID och panelnamn stämmer
3. Kvarstår problemet ring till Sydsecs kundtjänst på 040-611 33 11 välj svarsalternativ 2.
Batteribyte kan ni som kund oftast lätt göra själv. Batterier finns i de flesta välsorterade butiker. OBS! Om ni väljer att byta batterier själv, vänligen meddela larmcentralen innan och ha behörighetskod tillgänglig för att undvika onödiga utryckningskostnader. Önskar ni att en tekniker kommer ut och byter batteri ringer ni 040-611 33 11 alternativ 2.
Mejla till kundtjanst@sydsec.se
Mejla till kundtjanst@sydsec.se
Vid akuta fall, ring 040-611 33 00. Svarsval 2 mellan 08:00-16:30 vardagar, svarsval 1 övrig tid.
Om ärendet inte är akut så maila kundtjanst@sydsec.se så återkopplar vi så snart som möjligt. Glöm inte att lämna ert namn och telefonnummer.
Ring till kundtjänst på 040-611 33 11 svarsval 2 eller maila era frågor till kundtjanst@sydsec.se
Maila frågeställningar till ekonomi@sydsec.se. Vänligen skriv fakturanummer / lins i mailet. Lins hittar ni längst upp till vänster på fakturan.
Klicka på länken och fyll i uppgifterna för att starta autogirobetalning.
Hittar du inte svaret på din fråga?
Hör av dig till oss. Vi svarar så fort vi kan 040-611 33 11 eller info@sydsec.se
- Du blir en större kund hos ett mindre säkerhetsföretag
- Du får tillgång till en personlig säkerhetsrådgivare
- Vi hjälper dig att byta från din nuvarande leverantör utan kostnad
- Sydsec är ett certifierat säkerhetsbolag
- Gör offertförfrågan
Byt kostnadsfritt
När du vill byta från din nuvarande leverantör till Sydsec hjälper vi till med allt det praktiska. När vi gemensamt gått igenom dina avtal och tjänster tecknar vi en enkel fullmakt och tar sedan kontakt med din leverantör för att avsluta nuvarande tjänster så att du snabbt kommer igång med de du valt hos Sydsec. Bytet till Sydsec kostar dig ingenting.
Kontakta oss