För ett och ett halvt år sedan vaknade Dan Jönsson upp mitt i natten av att hemlarmet gick igång. På bilderna som kameran fångade upp kunde han se oönskad aktivitet på nedervåningen och att en inbrottstjuv springer iväg när larmet börjat låta.
Trots den obehagliga händelsen är Dan idag lugn.
– Visst var det obehagligt men hemlarmet fungerade precis som det skulle. Vi visste inte innan att vi hade ett larm som tog foton så i anmälan kunde vi till och med visa personen som brutit sig in, säger Dan Jönsson.
Dan hade ett larm innan men kände att larmet blev dyrare och dyrare månad för månad.
– Det larm jag har idag genom Sydsec är redan billigare per månad än det jag hade tidigare. Men efter fem år äger jag larmet och då sjunker månadskostnaden ytterligare.
Förutom att Dan känner att han redan fått tillbaka sina pengar så är bra service det viktigaste för honom.
– Redan från dag ett när jag fick kontakt med Sydsec har servicen varit utmärkt. Vid de tillfällen jag har frågor, ändra någon inställning eller t.ex. behöver hjälp med att byta batteri i någon av enheterna så kan jag ringa Sydsec och känna att jag får ett fint bemötande och professionell hjälp. Det betyder mycket, säger Dan Jönsson.
Tips från Dan – Larma nattetid
Glöm inte att larma även på nattetid. Vanligt är att larma när man lämnar huset men det är minst lika viktigt att larma på natten. Det kan hjälpa till att avbryta ett eventuellt inbrott, som i Dans fall.
Vill du veta mer om hemlarm och hur vi kan hjälpa dig? Hör av dig till oss på 040- 611 33 11 eller mejla till info@sydsec.se.